Monday 9 April 2012

Jakarta Bandung

Rasa lama tak  tulis blog.Hari ni rasa nak tulis lak.Nak cite sikit pasal gi bandung jakarta. plen nak kebandung ni sebenarnye tak  de pun dlm list teringin nak gi.... Lame dah dia org ajak aku ikut trip ke bandung,tapi dek jew.Sbb plen nak ikut suami gi eropah.tapi ape yg di rencana tak jadi...tepi tetiba bila trip ke bandung lagi 3 hari nak gi aku rasa mcm nak gi sngt.nasib agensi tu terima lagi utuk tiket.

 Mulalah hati bekata nak ikut  ke tidak?tanya suami boleh ke pegi?dia kata pegi lah ..mestilah dia bagi sbb aku tak dpt ke eropah.bukan rezeki aku ke sana .tapi ke bandung.tapi hati tu cuak gak sbb  selame ni bak kata semua suami uruskan.ni nak keluar malaysia mcm mane klu suami tak ikut. .Bleh ke aku pergi tanpa dia. .tapi jng terlalu bergantung pd org lain.terima kasih lah pd suami ku.berikan aku pengalaman yg indah ini.

 BeRaNgKaT..........



29 hb Mach 2012 barangkat lah kami ke Jakarta -Bandung .tiba di klia kul 5.00pagi.Kali ni aku naik kapal  GARUDA. Selalu naik Airasia je.ok pe naik garuda best ....Pada ari tu juga  first time  kami  semua jumpa ngan agen kami.Selama ni tak penah jumpa lagi .memang gile tul, pakai confident je....nasib agen tu datang.....klu tak gigit jari...
                                                                                                         


Sampai di lapangan terbang Jakarta lebih kurang kul 10.50pagi malaysia.Terus ke Bandung.Pada masa kami ke bandung di bandar jakarta terdapat ramai pelajar di sana membuat demo untuk menentang kenaikan minyak .takut gak ...Jalan  jem  gile....tu yg lambat sampai ke bandung ....                                    


<GamBar JarKaTa.....
Di indonesia tak lah mcm yg kita bayangkan.Di jakarta bandaraya nye  moden same ngan  KL. kehidupan di sana mcm biasa lah sama mcm di kl.sibuk sentiasa ..padat penduduknye..cuaca di jakarta same panas cam kat disini. biasalah di bandaraya, tapi di bandung cuaca lebih sejuk.sbb  Bandung di kelilingi gunung ganang .Di bandung lebih cantik.Klu nak kesini bawak duit banyak - banyak .sbb shopping kat bandung n jakarta memang gile....tak percaya dtglah.....bandar Shopping..Lagi satu nasib kami memang baik ,semasa trip kami ke Jakarta untuk lawatan ke sana .kerajan indonesia tidak menaikkan harga minyak .jadi demo jalanan dah gak ada .Alhamdulilah.....


 AgeNsI KaMi




Ini agen kami dari Malaysia Ady dan dari Jakarta Pak heru Arifin.temikasih banyak pada mereka berdua banyak membantu kami semua.kami sememangnye berpuas hati perkhimatan kalian.terutamanya EVEREST WORLDWIDE TOURS SDN BHD.Lain kali bleh ikut agensi kamu lagi.banyak pengalaman terindah kami dpt .Walau pun suami aku tak ikut serta , tapi tuhan sentiasa memberi pertolongan pada yg memerlukan. memberikan mereka ni utk  bantu aku yg selama ni  bgantung pd suami .betapa kuasa mu ya allah.terima kasih ,terima kasih. TERIMA KASIH.
     
                                        
 BiLiK NGaN SaPe?

Aku satu bilik nagn kak aku ni.Gile betol kakak aku yg ni.klu pasal shopping dia lah orgnye. kadang tak tekejar aku nak ikut nye .nasib ade Ady ,aku suruh dia cari klu aku tak terkejar cari dia ,sampai kaki aku kembang di buat nye .laju gile bila bejalan.makcik - makcik tak ade yg mampu nak ikut kita org ni.Ady sendiri pun pelik ngan kita org. camne ble jln laju cam tu.





AHLI ROMBONGAN

Ahli kami tak ramai cuma 12 org .tapi memang kualiti ahli memang tak de yg  meyebelkan .semua ok .best .bik esah  dan mak cik adik tq.Walau semua dah mak mak dan pak tapi happening....
Aku,Abg rapi K.wati ,anis ,k.imah,makcik adik,b.esah c.laili dan suami,c.sareah,k.ros dan abg sauji.satu kenangan indah yg kalian berikan.


       




 APE KENANGAN DISANA ?


 


Banyak kenangan di Bandung kami lalui....di kejar banyak peminat bila ke tangkupan perahu.Ingat dia org nak tanda tangan kita org tapi hampehhh...perasan .....dia kata..... beli buk.... beli buk....eh!kak ye ...tolong lah...Di tangkupan perahu di sana sejuk cam kat cemaron highland ....best cantik sekali....freee je....sapa lum pegi kebandung selain gi shooping  jangan lupa ke Tangkupan Perahu ...perjalanan dlm satu jam lebih je dri Bandung...tak perasan pejalanan jauh sbb sepanjang perjalanan banyak permandangan indah yg tak terdapat di malaysia . 


EmPaT BeRaDiK....

K.ros Abg Rapi ,k.wati N aku....Kami berempat antara ahli trip kali ni.ade lagi kakak dan adik yg tak pergi serta.rugi kamu semua x pegi same .lain kali ble lah kita semua  pegi same .Walau ade yg pegi kata x best .mungkin kenangan kita semua berbeza....aku bersyukur semua trip kami berjalan ngan ok.
                                     

HiBuRan Yg GratiS n Kren SeKaLi.....


sementara...................
tunggu bas ambik kami dari shopping kami di hiburkan oleh penyanyi jalannan di bandung.walupun cam tu suara dia org syahdu betul .best best.sampai kak ros aku tangkap cair. hahaha....tapi dia org nyanyi pas tu mintak duit sumbangan.sapa nak bagi, terpulang... tak de paksaan.dah dia org melalak kat depan  aku nak cam ne ..dengar je lah.. siap masuk bas kami lagi hai bedengung telinga


Selamat tinggal bandung  jakarta setelah berada di sana empat hari tiga malam. Dua hari di Bandung dan dua hari di Jakarta. Terima kasih beri kami satu pengalam yg indah.Meskipun ade yg kurang kami  semua  anggap itu satu pengalaman  suka dan duka yg  melengkapkan  sesuatu kenangan pada kami.Pada Pak Heru dan Ady sekali lagi terima kasih.Harap bisa ke kesana dan ketemu  lagi....... 



                                                                                                                                                              
 Salam  Malaysia dari Ieza.....Jumpa lagi JaKaRtA....................

1 comment:

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete