Monday 9 May 2011

STEAMBOAT....

                                    
         
                           STEAMBOAT



 Kali ni nak cerita lak pasal steamboat.Minggu lepas hari jadi suami aku. Hari itu pening rasa nak masak  special ape untuk suami aku .Nak makan kat luar  dah biasa  pulak.Asyik2 sambut kat luar....pikir punya pikir .dapatlah idea nak masak steamboat... peahhhh.......melelah air liur bila ingat steamboat....suami and anak 2 suka sangat mkm steamboat... mulalah cari resipi steamboat kat internet.Aku nak cari resipi yg  sos cili mcm kat Johny steamboat.Penah mkn kat sane sos cili dia memang peahhhh......sedap gile......terujalah sangat nak buat ni.....


                                                                                             Petang tu buat lah steamboat....



Aku buat steamboat kat dalam periuk nasi je....Suami aku and anak 2 aku makan mcm orang kebulur siap berbunyi -bunyi mulutnye emmmmmm sedappppp ,beria -ia dia org makan.  .punyalah .......tak boleh bayang. sedappppp.....dapatlah pujian dari anak aku and suami aku.Tu semangat nak buat lagi tu,.....Yg pasti sos dia memang sebijik mcm kat johny... (perasan.....).Tak caya cuba.....                                  
                                                                                                          

                
                
                                       



HAPPY BIRTHDAY.......SAYANG




Resipi sos  cili                                                                            

8 biji cili besar*
2 ulas bawang putih*
3sudu sos ikan*
2 sudu minyak bijan*
1/4 cawan air*
1/4 cawan cuka*
garam&gula secukupnye.
bijan
Daun ketumbar

caranye:
masukkan bahan bertanda* didalam pengisar ,kisar hingga sebati. Kemudian masak  sehingga
sos menjadi pekat.sejukkan.bila nak hidang masukkan bijan dan daun ketumbar..

*supnye cari sendiri kat internet hahaha.....=P
                                

Ini lah masak tuuuu!!!!!!!!Time kasih  adik abang and ayah  kerana sudi makan .....sedap kan kan kan ......
                                                  

No comments:

Post a Comment